De afgelopen periode was voor Heineken 'een van de moeilijkste marktsituaties ooit', niettemin blijft het concern investeren in marketing. Dit heeft Heineken topman Jean-Francois van Boxmeer dinsdag bekend gemaakt tijdens de presentatie van de jaarcijfers over 2009.
Van Boxmeer is van mening dat de consument de vaak duurdere Heineken-biertjes zal inwisselen voor goedkoper bier en dat de bierconsumptie dit jaar in enkele regio’s zal zakken.
Heineken profiteerde het afgelopen jaar van kostenbesparingen. Ook de stijgende prijzen en de voordelen van de overname van de Britse brouwer Scottish & Newcastle zorgde voor een stijging in het bedrijfsresultaat.
Het Nederlandse concern verkocht in 2009 voor 14,7 miljard euro aan bier, tegen 14,32 miljard euro een jaar eerder. De nettowinst bedroeg 1,05 miljard euro, een stijging van achttien procent ten opzichte van een jaar eerder.
Heineken zal ook dit jaar in de kosten snijden. Wel gaf Van Boxmeer aan te blijven investeren in marketing. Hiermee wil hij het marktaandeel op peil houden.
Heineken investeert wederom in marketing
Gepubliceerd op 25 februari 2010 om 00:00
Reacties 0