Plus keert prijzenoorlog de rug toe en gaat zich richten op kwaliteit
Gepubliceerd op 27 april 2005 om 00:00
Fullserviceketen Plus vindt het na anderhalf jaar prijzenoorlog genoeg. Het bedrijf, onderdeel van de Sperwer Groep, gaat zich richten op de kwaliteit van de formule. De nieuwe strategie wordt vanaf eind april in alle communicatie van het bedrijf benadrukt. `We hebben een gezonde operatie, maar we kunnen niet blijven compenseren`, aldus directeur Jaap Lagerweij over de prijzenoorlog. De communicatiemiddelen waarin de kwaliteitsaspecten van het bedrijf extra worden belicht zijn naast een televisiecampagne spandoeken, afzetlinten, mobiles en buttons voor medewerkers. Het kwaliteitsprogramma van Plus bestaat grotendeels uit acht stellingen: vers brood tot sluitingstijd, de scherpste actieprijzen, tevreden de deur uit, de kassabon klopt altijd, het snelst geholpen, de vriendelijkste medewerkers, de hoogste kwaliteit in vers en uw mening telt. De omzet van Sperwer Groep bedroeg in 2004 1,22 miljard euro, vergeleken met 1,19 miljard het jaar ervoor. Het resultaat voor bonus kwam op 32,6 miljoen euro uit, tegen 34 miljoen euro in 2003. De bonussen aan de supermarktondernemers werden licht verlaagd tot 15,1 miljoen (was 16,8 miljoen euro), waardoor de nettowinst uiteindelijk met 1,5% steeg tot 10,2 miljoen euro.
Reacties 0