Limited Brands heeft een prima vierde kwartaal achter de rug. Het moederbedrijf van onder meer Victoria’s Secret en La Senza rapporteerde een omzettoename van 2,4 procent naar 3,06 miljard dollar. De verkoop in hetzelfde aantal winkels groeide een procent. De winst over het laatste kwartaal van 2009 steeg naar 356 miljoen dollar. Een jaar eerder bedroeg deze winst ‘slechts’ 16,1 miljoen dollar.
De oorzaak van het hoge winstcijfer zijn kostenbestparende operaties en verschillende belastingmeevallers, waaronder een teruggaaf van 23,3 miljoen. De grootste meevaller bedroeg echter 215 miljoen euro, omdat er geen goodwill werd afgeschreven. Over het gehele jaar nam de omzet met vier procent af ten opzichte van een jaar eeder. Deze bedroeg nu 8,6 miljard, ten opzichte van 9,04 miljard een jaar eerder.
Goed vierde kwartaal voor Limited Brands
Gepubliceerd op 25 februari 2010 om 00:00
Reacties 0