DHZ-branche VS krabbelt op

De doe-het-zelfbranche in de Verenigde Staten lijkt zich te herstellen. Consumenten investeren voorzichtig weer geld in een nieuwe badkamer of keukenmeubilair, zo blijkt uit stijgende omzetcijfers van Home Depot en Lowe, Amerika’s twee grootste doe-het-zelfketens.

Frank Blake, ceo van Home Depot, ziet komend jaar dan ook ‘redenen voor optimisme’. “Dit jaar zien we als overgangsjaar. Dat klinkt misschien nog niet erg positief, maar we hebben lang gewacht op een dergelijk jaar.”

Het afgelopen kwartaal zag Home Depot de verkopen met 1,2 procent stijgen in winkels die een jaar of langer open zijn – de eerste groei sinds jaren.

Lowe’s noteerde het meest recente kwartaal een omzettoename van 1,8 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!