Webshoppen over de grens stagneert

Consumenten blijven voorzichtig met het kopen van producten bij buitenlandse websites. Ook bedrijven zijn nog voorzichtig met het doen van webaankopen over de grens. Dat blijkt uit een rapport dat EU-commissaris van consumentenzaken John Dalli vandaag publiceert, meldt het Financieele Dagblad vandaag.

Uit Dalli’s onderzoek komt naar voren dat het doen van online aankopen in het buitenland geleidelijk stijgt. In 2009 deed 29 procent van de Europeanen een aankoop over de grens, in 2008 was dit nog 25 procent.

Slechts acht procent van de Europeanen deed vorig jaar online aankopen over de grens, vergeleken met zes procent vorig jaar. Nederlanders blijken relatief vaak (twaalf procent) online te shoppen buiten de eigen landsgrenzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!