Nederlandse consumenten kochten in 2009 voor 6,4 miljard euro aan producten en diensten via internet. De omzet van internetwinkels groeide daarmee in een jaar tijd met zeventien procent. Dat blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org.
De groei is voor het eerst lager dan in voorgaande jaren. Wel doen internetwinkels het veel beter dan de reguliere retail in Nederland. Die zag de omzet afgelopen jaar met bijna vijf procent dalen door de economische recessie. “De crisis dwingt consumenten bewuster te zoeken naar goedkopere alternatieven voor de gewone winkel” , zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.
Volgens Thuiswinkel.org heeft de invoering van iDEAL als betaalmethode veel verbeterd in vertrouwen en gebruiksgemak. “De drempel voor betalingen via internet is grotendeels verdwenen”, aldus Jongen.
Omzet webwinkels blijft groeien
Gepubliceerd op 30 maart 2010 om 00:00
Reacties 0