Moederbedrijf DE bindt strijd aan met Nespresso

De koffiecups van Nespresso krijgen binnenkort concurrentie. Het Amerikaanse concern Sara Lee, in Nederland bekend van Douwe Egberts, brengt ook koffiecups voor Nespresso-apparaten op de markt.

De aftrap volgt volgende week in Frankrijk met de merknaam L’OR, maar bij succes kunnen andere markten volgen. Dit maakte Sara Lee dinsdag bekend. De stap is opmerkelijk, want Nespresso heeft tot dusver concurrentie buiten de deur weten te houden met vele patenten voor zijn producten.

Sara Lee zegt dat zijn cups er totaal anders uitzien. ''Wij hebben er vertrouwen in dat we geen patenten schenden'', aldus een woordvoerder. ''Ons product ziet er anders uit qua vorm, heeft een ander formaat en is gemaakt van andere materialen. Het is compleet anders.''

De cups van Sara Lee zijn ook te vinden in de schappen van supermarkten. Nespresso, een dochteronderneming van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé, doet dat juist niet. De fabrikant heeft daarmee een exclusief imago voor zijn merk gecreëerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!