Wehkamp loert op overnames

Het moederbedrijf van Wehkamp, RFS Holland, gaat op overnamepad. De ondereming aast op 'kleinere webwinkels, die tegen de grenzen van hun groeimogelijkheden aanzitten’. “Met onze kennis van marketing, ICT en logistiek kunnen wij deze webwinkels een slag verder brengen”, aldus directievoorzitter Paul Nijhof in het Financieele Dagblad.

RFS is verder van plan meer gespecialiseerde winkels te openen, die niet direct verbonden zijn aan Wehkamp.nl. Dochterbedrijf Create2fit, dat gespecialiseerde internetwinkels exploiteert, opende in februari een zesde webshop, Wasmachine.nl. Nijhof zegt in het FD dat hij over meer internetadressen beschikt die tot een speciaalzaak kunnen worden uitgebouwd.

Nijhof verwacht met deze plannen de groei te kunnen versnellen, na een recordjaar. RFS realiseerde in het boekjaar dat eindigde op 31 maart een omzet van 441 miljoen euro. Dat is twaalf procent meer ten opzichte van het jaar ervoor. Het operationele resultaat sprong van 21 miljoen euro naar veertig miljoen euro. Het aantal klanten nam toe met een half miljoen naar 4,5 miljoen.

Nijhof noemt de groei ‘boven verwachting’. De modeverkopen groeiden sterk. Ook de verkoop van  woonartikelen groeide redelijk, na een min van negen procent een jaar terug. De verkopen van strategische partners als C&A en Miss Etam Groep, die een shop hebben binnen Wehkamp.nl, groeiden ‘explosief’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!