Plus sleutelt aan formule

Plus opent 6 mei in Boxtel een nieuwe chique formule. Deze winkel is het resultaat van een vier maanden durende test in Roosendaal. In de nieuwe formule neemt Plus afscheid van het versovaal, dat in de huidige winkels met een gemiddelde weekomzet van 100 à 150 duizend euro de standaard is. 

De nieuwe winkel is verdeeld in twee werelden, met vanaf de ingang zicht op het versplein. Plus opent met brood en banket, samen met agf en wijn één van de drie speerpunten. Achter de bakkerij staat de zuivel en kaas en centraal in de winkel zijn de vleeswaren en wijn terug te vinden. Achter het versplein staan agf en vlees.

"Vooral de overgang van vleeswaren naar wijn maken dit concept opvallend. Het geeft een chique uitstraling", aldus Rob Gommers, Plus-ondernemer in Roosendaal. In het tweede deel van de winkel staan de acties, kruidenierswaren en diepvries. Donker eikenhout en natureltinten bepalen in combinatie met een antraciet gekleurde vloer de sfeer op de winkelvloer. Met deze kleuren wijkt Plus sterk af van het kleurenpalet van de concurrentie. 

De investeringen in de nieuwe winkel liggen rond de 1,4 miljoen euro. De Plus in Boxtel moet na de verbouwing de omzet zien te vergroten van 150 duizend euro naar 175 duizend euro per week.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!