De merkwaarde van het Amerikaanse computerconcern Apple is flink gestegen. Dat blijkt uit een onderzoek van Millward Brown, zo meldt Zibb woensdag. De fabrikant van de iMac en iPod is opgeklommen tot de derde plaats van de top honderd van sterkste en meest waardevolle merken.
Volgens het onderzoeksbureau is Apple inmiddels ruim 83 miljard dollar (62,1 miljard euro) waard. Vorig jaar was dat nog 63 miljard dollar. Millward Brown zegt rekening te houden met het belang van merken voor consumenten. Daarvoor worden jaarlijks meer dan een miljoen mensen ondervraagd, aldus het bureau.
In de tophonderd staan zeventien technologiemerken. Slechts één Nederlands bedrijf wist de lijst te halen. Shell staat op de veertigste plaats met een merkwaarde van ruim 15 miljard dollar (11,2 miljard euro). IBM en Google staan bovenaan de lijst. Microsoft en Coca-Cola staan op plaats vier en vijf.
Apple ziet merkwaarde flink stijgen
Gepubliceerd op 29 april 2010 om 00:00
Reacties 0