De Zweedse modeketen H&M wil duurzamer opereren dan de concurrentie. Dat blijkt uit een rapport over duurzaamheid binnen het bedrijf, zo meldt Fashion United. De keten heeft als doel de gehele verticale organisatie te stroomlijnen en slimmer in te richten. Daarnaast wil het bedrijf ook nog tien à vijftien procent groeien per jaar.
“Wij zijn verantwoordelijk voor eenieder die bijdraagt aan ons succes", aldus ceo Karl-Johan Persson. “Daarnaast is het onze verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met onze planeet. Verantwoordelijkheid nemen is niet alleen zinvol, het is ook volkomen logisch vanuit zakelijk perspectief.”
Volgens Persson verwachten consumenten van bedrijven dat zij duurzaam opereren. "Men verwacht meer van ons dan alleen betaalbare mode." Daarom wil H&M nu het hele proces verduurzamen: er wordt aandacht besteed aan de katoenzaadjes tot het eindproduct en de afvalverwerking of reclycling daarna.
H&M gaat op de duurzame toer
Gepubliceerd op 29 april 2010 om 00:00
Reacties 0