H&M gaat op de duurzame toer

De Zweedse modeketen H&M wil duurzamer opereren dan de concurrentie. Dat blijkt uit een rapport over duurzaamheid binnen het bedrijf, zo meldt Fashion United. De keten heeft als doel de gehele verticale organisatie te stroomlijnen en slimmer in te richten. Daarnaast wil het bedrijf ook nog tien à vijftien procent groeien per jaar.

“Wij zijn verantwoordelijk voor eenieder die bijdraagt aan ons succes", aldus ceo Karl-Johan Persson. “Daarnaast is het onze verantwoordelijkheid om zorgvuldig om te gaan met onze planeet. Verantwoordelijkheid nemen is niet alleen zinvol, het is ook volkomen logisch vanuit zakelijk perspectief.”

Volgens Persson verwachten consumenten van bedrijven dat zij duurzaam opereren. "Men verwacht meer van ons dan alleen betaalbare mode." Daarom wil H&M nu het hele proces verduurzamen: er wordt aandacht besteed aan de katoenzaadjes tot het eindproduct en de afvalverwerking of reclycling daarna.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!