Forse winst voor Unilever

Unilever heeft zijn omzet en nettowinst flink zien toenemen in het afgelopen kwartaal. De nettowinst nam met 31 procent toe tot ruim een miljard euro. De omzet steeg met 6,7 procent naar ruim tien miljard euro.

De positieve cijfers zijn te danken aan bezuinigingen, meevallende kosten van grondstoffen en meer reclame. Toch is Unilever er niet gerust op dat het zo goed blijft gaan. "De economieën blijven stroperig en de concurrentie zal hevig blijven", aldus topman Paul Polman.

Unilever verkocht wereldwijd meer ijs, deodorants en allesreinigers, in met name Azië en Afrika (omzetgroei van 11,7 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!