HBD promoot werken in de retail
Gepubliceerd op 27 mei 2010 om 00:00
“Veel mensen weten niet wat de detailhandel allemaal te bieden heeft. We laten met deze campagne zien dat werken in de detailhandel veel meer inhoudt dan een kassa bedienen of verkopen. Het werk is erg gevarieerd en er zijn volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden, op ieder niveau”, aldus Joyce Rosenthal, beleidsadviseur arbeidsmarkt bij het HBD.
In eerste instantie zullen met name herintreders en werkzoekenden worden benaderd, later dit jaar richt het HBD zich ook op jongeren. Via de website www.indewinkelwerken.nl kunnen testimonials en informatie over verschillende branches, functies en opleidingen worden gevonden. Bezoekers kunnen op de site bovendien een test doen om te zien of een baan in de detailhandel iets voor hen is.
De Week van de Detailhandel is een gezamenlijk initiatief van het UWV WERKbedrijf en het HBD en zal volgende week plaatsvinden. Tijdens deze week kunnen geïnteresseerden op diverse locaties van het UWV WERKbedrijf en bij de Servicepunten Detailhandel van het HBD hun carrièremogelijkheden ontdekken en op een laagdrempelige manier kennis maken met werken in de winkel.
Reacties 0