Bruna verkozen tot beste franchiseformule
Gepubliceerd op 27 mei 2010 om 00:00
De drie waren door leden van de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) genomineerd voor de prijs. Zij presenteerden zich aan de jury, die een finaal oordeel gaf: winnaar Bruna wordt door de jury geroemd om zijn ‘transparantie, winkelconcept en voortdurende ambities’.
“Bruna heeft een flink aantal franchisevestigingen, maar slaagt er in alles transparant te houden. Er bestaan geen geheimen tussen franchisebestuur, ondernemers en het hoofdkantoor; dát is het geheim van de succesformule”, aldus NFV-directeur en jurylid Jos Burgers. “Bruna kampte een tijd terug met wat probleempjes, maar heeft zich sterk herpakt. De laatste jaren zijn ze branchegenoten telkens weer een stap voor door voortdurend het winkelconcept tegen het licht te houden. Ze blijven zich verbeteren. Het is een bijzonder ambitieuze club.”
Eerder gingen onder meer HEMA, Etos, Shoeby Fashion en Bakker Bart met de prijs aan de haal. De overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland, NFV, wil met de vakprijs franchisegevers de erkenning geven op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. Bovendien doen de genomineerde en winnende formules er ook hun voordeel mee, meent Burgers: “De aantrekkingskracht op goede ondernemers groeit. Een mooie bijkomstigheid, omdat kwaliteit niet voor het oprapen ligt. Winnaars maken in hun marketingcampagnes dan ook gretig gebruik van hun titel.”
Reacties 0