Red Bull grootste merk in pompstations

Energiedrank Red Bull is met afstand het grootste merk bij de Nederlandse pompshops. Het drankje boekt twee keer zoveel omzet als Coca-Cola, de nummer twee op de lijst. Dit blijkt uit de Petrol merkent top-20 die onderzoeksbureau SymphonyIRI heeft opgesteld voor vakblad Pompshop.

Red Bull verkocht het afgelopen jaar voor 56,3 miljoen euro aan producten bij tankstations, een groei van zeventien procent. Volgens onderzoekers is deze groei te danken aan de introductie van nieuwe producten. Coca-Cola boekte een jaaromzet van 28,1 miljoen euro, terwijl Ola (25,8 miljoen), Spa (16,1) en Johma (12,5) de rest van de top vijf aan merken completeren.

Deze top vijf is exclusief tabaksproducten. Zeventien van de twintig grootste merken in de tankstations zijn sigarettenproducten. Met een omzet van 484 miljoen euro is Marlboro het grootste merk. Camel is nummer twee met 131 miljoen euro, gevolgd door Van Nelle (104,6) en Pall Mall (96,7).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!