Winkelpersoneel voelt crisis het hardst
Gepubliceerd op 28 mei 2010 om 00:00
De tevredenheid binnen de retailsector is daarentegen wel bovengemiddeld hoog. Medewerkers binnen de detailhandel geven een 7,2, tegen een 6,9 voor de laagst scorende sectoren transport en industrie. Vooral over samenwerking binnen het bedrijf, het doel en de verwachtingen van het werk en de direct leidinggevenden zijn de medewerkers te spreken.
De belangrijkste kernverwachtingen van werknemers zijn plezier in het werk en een collegiale sfeer, zo blijkt uit het onderzoek. “Pas als die verwachtingen van werknemers goed zijn ingevuld, kan er sprake zijn van een goede verbinding en daaruit voortvloeiende loyaliteit”, aldus Integron-directeur Stephan van Gelder. “Als het streven naar betrokken werknemers geen loze belofte is, zou het goed zijn als werkgevers invulling van die basisverwachtingen ook contractueel durven vast te leggen. Dan kan er sprake zijn van wederzijdse betrokkenheid.”
Reacties 0