Heineken is het grootste WK- en Oranjemerk. Dit blijkt uit een onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek (BCO), in opdracht van De Telegraaf.
Het bureau vroeg driehonderd Nederlanders naar hun merkassociatie met het WK en met Oranje. In beide lijsten staat Heineken op nummer één. De top tien:
Associatie met WK:
1. Heineken (33%)
2. Adidas (22%)
3. Coca Cola (22%)
4. Nike (21%)
5. Nationale Nederlanden (20%)
6. De Telegraaf (19%)
7. NOS (18%)
8. Philips (16%)
9. ING (15%)
10. AA Drink (13%)
Associatie met Oranje:
1. Heineken (38%)
2. Nationale Nederlanden (34%)
3. Rabobank (32%)
4. NOS (28%)
5. ING (26%)
6. De Telegraaf (25%)
7. Philips (23%)
8. Nike (22%)
9. Adidas (21%)
10. De Nederlandse Staatsloterij (18%)
Een andere vraag uit het onderzoek was welke adverteerders die reclame maken rondom Oranje tot nu toe het meest gezien zijn. In deze lijst staan drie supermarkten: C1000, Dirk van de Broek en Albert Heijn. Hierin valt met name de plaats van Albert Heijn op omdat de keten nog niet is gestart met een WK-campagne. Ook in deze lijst is Heineken lijstaanvoerder. Overige merken die een hoge attentiewaarde scoren in relatie tot het WK voetbal zijn TNT Post, de Nederlandse Staatsloterij, ING, Bavaria en Coca-Cola.
Heineken grootste WK- en oranjemerk
Gepubliceerd op 31 mei 2010 om 00:00
Reacties 0