Fashiolista groot succes

De Nederlandse modewebsite Fashiolista blijkt een groot internationaal succes. In de eerste maand na lancering zijn er al drieduizend gebruikers, waarvan opmerkelijk genoeg negentig procent uit Brazilië komt.

Fashiolista is een social media site op basis van stijlprofielen, onder de noemer ´shop, share and show´. Modeliefhebbers kunnen op de site een profiel aanmaken en hier gekochte/favoriete artikelen uit bepaalde webwinkels aan toevoegen. Vervolgens kunnen anderen deze stijlprofielen volgen. Ook is het mogelijk om door te linken naar de webshop waar je de artikelen kunt kopen. De site werkt samen met webshops van onder meer H&M, Mango, Topshop, Asos, Miss Selfridges en Supertrash.

Het grote aantal Braziliaanse leden komt door een vermelding in een populair Braziliaans magazine. Tien procent van de leden is afkomstig uit Nederland. Driekwart van de momenteel drieduizend leden is actief op de site.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!