Supermarktketen Coop is gestart met een online klantenpanel, wat deel uit maakt van het programma 'Bij Coop bent u de baas'. De afgelopen week heeft de formule 400 duizend flyers uitgedeeld in de winkels en ruim honderdduizend leden via e-mail uitgenodigd deel te nemen aan het online onderzoek.
Het is de bedoeling dat Coop drie tot vijf keer per jaar de panelleden gaat raadplegen. Alle klanten met een lidmaatschap zijn verenigd in klantenpanels. Afgevaardigden hieruit hebben zitting in de ledenraad, die rechtstreeks communiceert met het coöperatiebestuur. De consumenten praten zo mee over prijzen, aanbiedingen, acties, assortimentkeuzes, service, hun eigen winkel en andere actuele zaken. In nieuwsbrieven en in de winkels geeft Coop feedback aan haar leden.
Intussen zijn ruim 700 duizend klanten in het bezit van een klantenkaart en lidmaatschap. De website coop.nl/onlineklantenpanel is inmiddels in de lucht.
Reacties 0