Topman Carrefour snapt kritiek prins Charles

De  voorzitters van de Global Consumer Goods Forum begrijpen de kritiek van Prins Charles waarop de internationale levensmiddelenbranche duurzaamheidsdoelstellingen formuleert. Het gaat hierbij met name om de erg lange termijn. Tegelijkertijd vragen ze ook om geduld. Volgens de nieuwe voorzitters 'staan ze pas aan het begin.'

Muhtar Kent en Lars Olofsson, directeurs van respectievelijk Coca-Cola en Carrefour, laten weten er alles aan te willen doen om de internationale levensmiddelenbranche duurzaam te maken. "We hebben een gigantische impact, want we vertegenwoordigen 35 procent van al het bruto nationaal product dat wereldwijd wordt gerealiseerd", aldus Kent. "Maar we moeten eerst leren lopen, voordat we kunnen rennen."

Prins Charles reageerde afgelopen week fel op de doelstelling van de GCGF-leden om in 2018 niet langer bij te dragen aan ontbossing. "De prins heeft absoluut gelijk, maar we zijn pas aan het begin van deze ontwikkeling", reageert Olofsson. "We willen in actie komen, maar we moeten eerst uitvinden hoe." "De gehele internationale levensmiddelenbranche kan een belangrijke rol spelen in de verduurzaming van de voedselketen", zegt Kent. "We zijn vereerd dat Prins Charles hier een gepassioneerd betoog heeft gehouden."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!