Verkoop sterkedrank neemt af

Nederlanders kochten het afgelopen jaar minder sterkedrank dan in 2008. De consumptie van sterkedrank kwam uit op 1,6 miljoen liter, een daling van 2,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van de Commissie Gedistilleerd.

Vorig jaar ging ruim 65 miljoen liter gedistilleerde drank over de toonbank, laat de commissie weten. De verkoop van mixdrankjes nam wel verder toe, van 9,2 miljoen liter tot 9,4 miljoen liter in 2009.

De favoriete versnapering in ons land blijft jonge jenever met veertien miljoen verkochte liters, gevolgd door whisky en likeur met elk een afzet van rond de negen miljoen liter. Rum won het afgelopen jaar het meest aan populariteit met een stijging van 7,4 procent.

De accijnsopbrengsten daalden veel meer dan de afzet van sterkedrank, met zes procent of 22 miljoen euro, aldus Commissie Gedistilleerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!