Steeds meer Belgen naar discounter

De Belgische consument slaat zijn boodschappen steeds vaker in bij de discounter. Supermarktformules als Colruyt, Aldi en Lidl zagen de laatste vijf jaar het aantal klanten flink stijgen, zo blijkt uit onderzoek van het bureau Marketingmap.

Tachtig procent van de gezinnen komt ondertussen één keer per jaar bij Aldi. Dat was zes jaar terug zeventig procent. Bij nummer twee Colruyt steeg dit percentage van 61 naar 67. Terwijl nummer drie Lidl de grootste groei noteerde, van minder dan vijftig procent naar zestig procent.

Nabijheid van de winkel is de belangrijkste reden voor consumenten om een winkel te kiezen. Dit is zelfs het geval als consumenten liever niet bij een discounter winkelen.

Op basis van verkochte volumes is Colruyt marktleider in België. Gemiddeld doen de gezinnen 25,5 procent van hun supermarktaankopen bij Colruyt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!