Adidas profiteert van WK

Het Duitse sportmerk Adidas spint garen bij het WK Voetbal in Zuid-Afrika. Het bedrijf rekent op een recordomzet van 1,5 miljard euro. Dat is 25 procent meer in vergelijking met het WK van 2006 in Duitsland.

Vooral de shirtverkoop loopt tijdens het voetbaltoernooi goed. Zo zijn wereldwijd 6,5 miljoen voetbalshirts verkocht, een ruime verdubbeling in vergelijking met het WK van 2006. De outfits van Duitsland, Mexico, Zuid-Afrika en Argentinië zijn het populairst.

Adidas verkoopt ook veel ballen. De hevig bekritiseerde WK-bal Jabulani is al dertien miljoen keer over de toonbank gegaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!