Warenhuisketen V&D heeft in de maanden januari tot en met mei de sterkste omzetgroei in de afgelopen tien jaar gerealiseerd. Dat laat de retailer weten in een persbericht.
Volgens ceo Mark McKeon levert de multichannel strategie ‘duidelijk een bijdrage in deze sterke groei’. “Het aanbieden van meer relevante A-merken en het versterken van onze eigen merken hebben tot nu toe zijn vruchten afgeworpen. Mode en accessoires hebben vooral bijgedragen aan dit succes.”
De webshop van V&D blijft sterk groeien, aldus het persbericht. ‘Dit jaar is de omzetgroei ruim verdubbeld vergeleken met vorig jaar. De website is sterk op koers om de te verwachten 100 miljoen omzet binnen vier jaar na lancering te halen.’ V&D verwacht dit jaar zo’n tien miljoen bezoekers naar zijn webwinkel te trekken.
Onder leiding van McKeon nam de keten afstand van een oubollig imago en weinig vrolijk makende jaarcijfers. “Maar we zijn er nog lang niet”, zegt de Engelsman woensdag in de in de Financiële Telegraaf . Zo moeten de marges beter. “En we moeten blijvend zoeken naar nieuwe merken zodat het wekelijks aantal bezoekers van 1,8 miljoen verder groeit.”
De ceo van V&D heeft het idee ‘dat Nederland door het ergste punt van de recessies is’. “Dit land ziet een niveau van stabiliteit en echt herstel. Het vertrouwen komt weer terug. We hebben twee zware jaren van recessie achter de rug, maar het einde is in zicht. Dat vieren we bij V&D.”
Zijn relaas heeft niets te maken met het feit dat V&D, net als ketens als de Bijenkorf en Hunkemöller, door moederconcern Maxeda te koop is gezet, bezweert McKeon in de Financiële Telegraaf.
V&D: hoogste omzetgroei in tien jaar
Gepubliceerd op 30 juni 2010 om 00:00
Reacties 0