HEMA wekt beroering in onderwijswereld

HEMA heeft met haar nieuwste campagne, waarbij het spieken wordt gestimuleerd onder leerlingen, beroering gewekt in de onderwijswereld. Dat meldt De Telegraaf.

De warenhuisketen promoot dit jaar zijn assortiment schoolspullen met een spiekwebsite. Daar kunnen jongeren zelf hun spiektips kwijt en elke frauduleuze hint wordt beloond met een gratis spiekpen. "Die pen produceert onzichtbare inkt, waarbij de tekst pas na het beschijnen met een uv-lampje te lezen is. Leuk toch?”, aldus een woordvoerster van HEMA.

De Algemene Onderwijsbond (AOb) roept de ruim 70 duizend aangesloten docenten op om goed alle 18 duizend spiektips door te lezen, zodat ze alle trucjes kennen bij aanvang van het nieuwe schooljaar.

Inmiddels loopt het storm op de pas gelanceerde spieksite en geven scholieren elkaar uitgebreid tips: ‘Op de binnenkant van je arm schrijven en dan lange mouwen aan en dan af en toe oprollen’, ‘op je mp3-speler de antwoorden zetten’, ‘schrijf teksten tussen je vingers.

Docente Barbara Pronk, tevens moeder van schoolgaande kinderen, zegt de actie van de HEMA niet te kunnen waarderen. "Ook al is het misschien speels bedoeld, kinderen worden zo aangezet om na te denken over spieken en er trucs voor te bedenken. Dat is voor mij nét over de grens."

HEMA benadrukt dat de spiekcampagne ‘puur ludiek bedoeld is’. “Soms storen mensen zich er inderdaad aan. Zo hebben we ook eens een top vijf gemaakt van meest gejatte producten, wat ook wel veel reacties opleverde. Maar wie de tips leest, ziet echt wel dat het over de top is en grappig bedoeld. Een actie met een dikke knipoog”, stelt de zegsvrouw.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!