AKO gaat vanaf augustus digitale tijdschriften op de iPad verkopen. Via de AKO Tijdschriften applicatie worden verschillende Nederlandse bladen aangeboden, waaronder HP/de Tijd, Vriendin, AvantGarde, Weekend en EOS. De applicatie kan gratis worden gedownload via de App Store van Apple.
Met de tijdschriftenkiosk op de iPad springt AKO in op de laatste ontwikkelingen. "We verwachten dat tablet pc's als de iPad een nieuw tijdperk van digitaal lezen inluiden", aldus Dennis Mikkelsen, manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van AKO.nl.
In eerste instantie biedt de kiosk alleen tijdschriften van Audax uitgeverijen aan in abonnementvorm. AKO verwacht op korte termijn ook tijdschriften van andere uitgevers aan te gaan bieden. Tot 31 oktober 2010 geldt een introductieaanbod: voor alle weekbladen geldt tien exemplaren voor tien euro, voor maandbladen vijf exemplaren voor tien euro. Hierbij worden abonnementen niet automatisch verlengd.
Voor de realisatie is Audax Digital een samenwerking aangegaan met MagWorld, onderdeel van Aemotion, specialist in multiplatform communicatie-oplossingen. De digitale kiosk draait op het Nederlandse Read-and-Go platform dat door Aemotion is ontwikkeld. Via dit platform wordt het in de toekomst ook mogelijk om de bladen met extra interactiviteit te publiceren. Zo zal Audax Publishing later dit jaar interactie en rijkere content toevoegen aan de iPad edities van haar bladen.
AKO start verkoop digitale tijdschriften via iPad
Gepubliceerd op 30 juli 2010 om 00:00
Reacties 0