De Spaanse modeketen Mango wil zijn bereikbaarheid via internet uitbreiden. Het aandeel van internetaankopen moet over drie jaar zeven procent van de totale omzet bedragen.
De fashion retailer heeft om dit te bereiken een ambitieus plan opgesteld. Zo wil de keten naast in zijn eigen webshop ook in grote multibrand webshops verkocht worden. Momenteel wordt het merk al verkocht via de webshops van ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de online shop van V&D. Ook de eigen webshop breidt uit naar steeds meer landen.
In 2009 nam de online verkoop van Mango toe met 47procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Momenteel bedraagt de totale internetomzet één procent. De retailer heeft momenteel zo'n 15 duizend orders per maand. De in 2000 opgerichtte webshop van het merk wordt voor het tienjarig bestaan opgefrist met een nieuw design volgens de laatste web 2.0 technieken, met een zoekfunctie en integratie met sociale netwerken.
Mango wil online uitbreiding
Gepubliceerd op 30 juli 2010 om 00:00
Reacties 0