Wanneer bedrijven hun mobiele aanwezigheid moeten beperken tot een geoptimaliseerde site of applicaties, kiest 80 procent voor de eerste optie. Slechts acht procent van de ondervraagden zou voor de tweede optie gaan. Dit blijkt uit de Mobile Commerce Survey die Adobe Scene7 verrichtte onder 446 bedrijven, waarvan driekwart afkomstig was uit Noord-Amerika. Momenteel wordt het mobiele kanaal vooral ingezet voor marketing en promotie, waarbij mobiele sites tot meer opbrengsten leiden dan mobiele applicaties.
Momenteel gebruikt tachtig procent van de ondervraagden een mobiele site. 54 procent geeft aan een iPod/iPhone applicatie te hebben en 27 procent heeft een Android applicatie. Applicaties voor overige telefoons worden door slechts 22 procent gebruikt.
In het onderzoek vroeg Adobe Scene7 de bedrijven ook welke features zij in de toekomst wilden gebruiken om de mobiele gebruikers beter te bedienen. Hierbij stonden de '360-degree spin' en de 'shop by outfit, room or collection' opties bovenaan het verlanglijstje. De 360-degree spin optie biedt klanten de mogelijkheid producten vanuit alle hoeken te bekijken voordat zij tot aanschaf overgaan.
Mobiele site populairder dan app bij M-commerce
Gepubliceerd op 27 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0