IKEA lanceert ééndaagse tv-commercials
Gepubliceerd op 30 augustus 2010 om 00:00
Het Zweedse retailbedrijf wil met de dagelijkse spotjes een verbinding leggen tussen zijn aanbod en het dagelijks leven van zijn klanten. Volgens marketingmanager Nico de Jong laat deze campagne zien ‘hoe IKEA aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’ “IKEA is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde.”
Een efficiëntere productie maakt het mogelijk om het eerdere aantal van vier commercials per jaar op te krikken naar 365 spotjes. Zo zijn opnames in de winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar vijftien seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames.
Via ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien. De nieuwe campagne ‘Elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.
Reacties 0