Kledingfabrikant Guess heeft zijn winst in het tweede kwartaal met twaalf procent zien groeien naar 66,8 miljoen dollar. Dat meldt FashionUnited online. De recordomzet van 577,1 miljoen dollar is een belangrijke factor voor goede resultaten. “De resultaten waren boven verwachting”, aldus ceo Paul Marciano.
In Europa steeg de omzet met zes procent van 210 miljoen dollar naar 222,3 miljoen dollar. In Azië steeg de omzet met 43 procent naar 42,8 miljoen dollar. Ceo Paul Marciano is voorzichtig, maar wil wel blijven groeien. “We maken een geweldige ontwikkeling door in deze regio’s terwijl we de noodzakelijke infrastructuur ontwikkelen om ons marktaandeel op deze markten te vergroten,” aldus Marciano. “Het ontwikkelen van deze markten blijft topprioriteit.”
In Noord Amerika zag Guess de omzet stijgen met zes procent, maar daalde de brutowinst met dertien procent. Voor het volledige jaar verwacht het bedrijf een omzet tussen de 565 en 580 miljoen dollar.
Guess scoort op Europese markt
Gepubliceerd op 30 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0