Fastfoodretailer McDonald’s trekt per 1 oktober de stekker uit zijn digital signage-project. Dat meldt Hans Bruning, marketingcoördinator van McDonald’s, in de septembereditie van RetailTrends, die later deze week verschijnt.
“We werden door het hoofdkantoor van McDonald’s in de VS aangesproken op ons digital signage-project. De internationale visie is dat er nooit mag worden geadverteerd door externen in onze restaurants”, aldus Bruning. Daarnaast biedt het medium te weinig toegevoegde waarde op het moment dat McDonald’s het adverteren in eigen beheer zou nemen, zo meldt de marketingcoördinator. “Onze restaurants zijn een plezierige plek om te vertoeven, daar hebben we geen schermen voor nodig. Als je kijkt naar de investering en wat het McDonald’s oplevert, blijft er onder de streep te weinig over. Stoppen is de beste beslissing.”
McDonald's was een van de eerste retailers in Nederland die een digital signage-netwerk uitrolde. Het project startte in 2005.
Het gehele verhaal over de digital signage-markt in 2010 is te lezen in het septembernummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.
McDonald’s stopt met digital signage
Gepubliceerd op 30 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0