Winstdaling voor Q-Park

Parkeergarage-beheerder Q-Park maakt minder winst, zo blijkt uit het jaarverslag over 2009 van het concern. De omzet nam vorig jaar toe met twaalf procent, terwijl de winst daalde met tien procent.

De buitenlandse expansie gaat ten koste van de winstgevendheid. Een andere boosdoener is de recessie. “We hebben te maken met moeilijke marktomstandigheden”, schrijft bestuursvoorzitter Ward Vleugels in het jaarverslag.

Door de economische crisis proberen zakelijke klanten te bezuinigen op hun parkeerkosten. Sommige afnemers zijn kopje onder gegaan en kunnen niet meer aan hun verplichtingen voldoen. Ook consumenten houden de hand op de knip, waardoor ze hun auto minder lang op de parkeergelegenheden laten staan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!