Macintosh Retail noteert over de eerste zes maanden van dit jaar een lichte omzetdaling. De omzet van het concern bekend van onder meer formules Dolcis, Brantano, Halfords en Kwantum, daalde met 1,1 procent. Wel spreekt Macintosh van een goede start van het derde kwartaal, maar de onderneming doet gezien de onzekere economische situatie geen uitspraak over het hele jaar.
“De omzet in de non food detailhandel vertoont al zeven kwartalen op rij een daling. Vooral in de woonwinkels houdt de consument de hand op de knip”, meldt Frank de Moor, ceo van het concern. “Maar ook in de andere markten waar Macintosh Retail Group actief is, is nog geen sprake van een echte opleving.”
De schoenenformules profiteerden volgens De Moor van de toegenomen samenwerking en integrale leveranciers- en marktbenadering. “Door de hogere brutomarge die daarmee werd gerealiseerd, steeg het bedrijfsresultaat van Fashion met 5,2 miljoen euro, bijna een verdrievoudiging.”
In de branches Living en Automotive & Telecom kon Macintosh geen hoger bedrijfsresultaat noteren. Door actief werkkapitaalmanagement en verdere verbetering van de schuldpositie verminderden de financiële lasten opnieuw. Onderaan de streep werd een ruim tien procent hogere nettowinst behaald dan in 2009.
Macintosh ziet nog geen opleving
Gepubliceerd op 31 augustus 2010 om 00:00
Reacties 0