Unilever gaat voor lichaamsverzorging

Unilever wil met het bod op Alberto Culver gaan voor het wereldmarktleiderschap op het gebied van hairconditioning. Als de overname, met een bod van 2,7 miljard euro, doorgaat, is de overname de grootste aankoop van Unilever sinds het bedrijf in 2000 voor ruim 25 miljard euro Bestfoods overnam.

Met het bod op de producent van zeep en haarproducten maakt Unilever duidelijk dat het steeds meer inzet op lichaamsverzorging als pijler in zijn groeistrategie. Wanneer de overeenkomst beklonken wordt zal Unilever niet alleen 's werelds grootste producent van hairconditioner zijn, maar ook de op een na grootste maker van shampoo en de op twee na grootste producent van hairstylingproducten.

De overname van Alberto Culver is de tweede grote zet van Unilever in de zeepbusiness binnen een jaar. In oktober vorig jaar deed Uniler al een bod van 1,3 miljard euro op de verzorgingsproducten van Sara Lee, producent van onder meer Sanex en Zwitsal.

Alberto Culver bediend met zijn producten vooral de Noord-Amerikaanse, Britse en Australische markten. De producent verkoopt op deze markten merken als Alberto VO5, Nexxus en TRESemmé en is met een omzet van 1,6 miljard een middelgrote speler.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!