De duurzame cadeauformule WAAR opent volgende maand een winkel in Rotterdam. Hiermee komt de teller op zeven winkels, zo meldde directeur Lieke Vogels gisteren op het POPAI Jaarcongres, waar zij een van de sprekers was.
De doelgroep van WAAR, de zogenoemde cultural creatives, telt momenteel zo’n 1,8 miljoen consumenten. “Dit aantal blijft nog steeds groeien”, aldus Vogels. “We zien voor WAAR dan ook ruimte voor zo’n vijftien tot twintig winkels.”
Vogels meldt verder dat WAAR het moeilijk heeft door de crisis. “Ook WAAR heeft het hierdoor lastig. Maar we zien wel dat steeds meer consumenten de behoefte hebben aan een ander soort samenleving. Daarin voorzien wij in een behoefte. Met onze formule, waarin wij producten met een verhaal verkopen, dragen wij bij aan een betere wereld.”
Daarnaast signaleert Vogels dat de retail de verkoop van eco-producten goed heeft opgepakt. “Wij moeten daarom weer wat nieuws doen om hierin voorop te blijven lopen.” Zo ontplooit moederbedrijf FaiRSupport andere initiatieven om meer draagkracht te krijgen voor fairtrade. “Wij hebben met de ASN Bank bijvoorbeeld een duurzame waardekaart ontwikkeld. Hiermee versterken we het aanbod van fairtrade in Nederland.”
WAAR opent in Rotterdam
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0