De entertainmentbranche is volop in beweging. Hoewel video on demand, e-books en digitale games de nieuwsberichten beheersen, is muziek al een stap verder. Het medium is daarmee het voorbeeld binnen de branche en de innovaties die hierbinnen belangrijk zijn.
Online verkopen zijn niet meer weg te denken uit de huidige consumentenmarkt. GfK Retail and Technology verwacht dat het online omzetaandeel binnen de door haar gemeten non food-markten circa 23 procent bedraagt. In 2015 zal dit binnen deze markten oplopen naar ruim 33 procent. Wanneer we echter kijken naar de entertainmentbranche, wordt verwacht dat de omzet in deze periode niet groter zal worden, maar juist licht zal dalen. De opkomst van het online kanaal gaat ten koste van de fysieke verkopen, die momenteel zowel online als offline worden gedaan.
Het gehele artikel is te lezen in het septembernummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.
Omzet entertainmentbranche daalt licht
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0