De Amerikaanse elektronicawinkelketen Best Buy ziet heil in televisiereclame. De retailer heeft samen met it-bedrijf IBM een marketingmodel gemaakt dat ruimte maakt voor een miljoeneninvestering in televisieadvertenties.
Vorig jaar spendeerde het bedrijf 150 miljoen dollar aan televisiecampagnes, volgens marktonderzoeker Kantar. Best Buy geeft geen exacte cijfers, maar laat weten haar uitgaven aan televisiereclame te vergroten met een 'laag tweecijferig percentage'. Om hiervoor geld vrij te maken investeert het bedrijf minder geld in delen van de Verenigde Staten waar het aantal krantenlezers sterk gedaald is.
De investeringen in televisiereclame zijn een logisch gevolg zijn van het nieuw ontwikkelde marketingmodel, stelt Drew Panayiotou, senior vice-president VS marketing bij Best Buy: "Het nieuwe model toonde aan dat de huidige strategie niet meer paste. Het liet zien dat we meer winst konden maken met investeringen in televisiecampagnes. Met de budgetten die wij hanteren is een winststijging van vijf of tien procent erg veel."
De veranderingen in de marketingstrategie van Best Buy zijn pas net geïntroduceerd. Het bedrijf verwacht resultaten ergens rond de decembermaand.
Best Buy investeert meer in tv-reclame
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0