Neckermann start vanaf half oktober met een live chat-functie op haar website. Consumenten kunnen via dit systeem tijdens kantooruren tussen 9 en 17 uur een productadviseur van het bedrijf raadplegen.
De chatfunctie wordt in een later stadium verder uitgebreid met co-browsing waardoor de geraadpleegde productadviseur de consument kan helpen navigeren op de website van Neckermann.
De service vult de bestaande mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen bij vragen over producten aan: "Tot nu toe ontvangen we meestal algemene vragen waarvoor iemand misschien niet direct naar ons wil bellen", licht hoofd productadvies Marc Prijs toe. De chatfunctie is bedoeld deze algemene vragen op te vangen. "Het laagdrempelige karakter van live chat wordt enorm gewaardeerd door onze klanten."
Consumenten die een online productadviseur raadplegen via de chatfunctie kunnen rekenen op snel en gericht advies over bijvoorbeeld afmetingen en bijgeleverde accessoires van een product. De klant wordt binnen een kwartier teruggebeld mocht de vraag te technisch worden.
"Als e-commercebedrijf kiezen we bewust voor deze klantvriendelijke en unieke service", zegt Prijs. "We willen ons niet verschuilen achter onze website, maar de klant zoveel mogelijk begeleiden tijdens het aankoopproces."
Neckermann.com komt met live chat-functie
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0