Steeds meer Amerikaanse consumenten bezoeken winkels met een smartphone in de aanslag. Dit valt samen met de trend dat er steeds meer applicaties verkrijgbaar zijn die producten vergelijken en helpen met het vinden van de beste aanbiedingen.
Meer dan zestig miljoen Amerikanen hadden vorig jaar volgens Nielsen de beschikking over mobiel internet, dat is 33 procent meer dan in 2008. Komende feestperiode voorspelt Nielsen dat een op de drie mobieltjes in Amerika een smartphone is, een groei van 21 procent ten opzichte van 2009.
Consumenten zetten de smartphones tijdens hun winkelbezoek ook in om reviews van anderen te bekijken en om prijzen te vergelijken. Als een product in de winkel niet aanwezig is, kijkt de consument op zijn smartphone naar gerelateerde producten. Zijn die niet verkrijgbaar in de winkel waar de consument op dat moment staat of is het product ergens anders goedkoper, dan gaat de shopper door naar de volgende winkel.
De gevolgen voor retailers zijn veelomvattend, zeggen experts die zich deze week verzamelden tijdens de jaarlijkse Shop.org-bijeenkomst van online retailers. “Retailers moeten online, fysiek en mobile integreren”, aldus Mitch Joel, directeur van marketingbureau Twist Image. “Consumenten verwachten het, en het is niet iets wat over zal waaien. Speel daar dus op in.”
Winkels massaal bezocht met smartphone
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0