Retailers ondervinden veel hinder van wegwerkzaamheden vlakbij hun winkel. Meer dan negentig procent van de winkeliers weet zeker dat omleidingen en overlast door herrie en vuil leiden tot omzetderving. Dat concluderen TNS NIPO en marketingbureau Huddles Hoogsteder in het ‘Grote Hinderonderzoek’, waaraan ruim duizend consumenten en bijna 550 retailers meededen.
In het rapport is te lezen dat 84 procent van de Nederlandse consumenten en 73 procent van de retailers de afgelopen jaren te maken heeft gehad met graafwerkzaamheden in de openbare ruimte. Retailers doen vooral hun beklag over omzetverlies, geïrriteerde bezoekers en het wegblijven van klanten.
Relatief weinig retailers ondernemen echter actie. De meeste winkeliers zijn onbekend met de mogelijkheid om schadeclaims in te dienen, aldus de onderzoekers. Uit het rapport blijkt dat slechts een derde van de detaillisten naar aanleiding van de hinder contact opneemt met de verantwoordelijke instanties.
Retailers laten het volgens de onderzoekers na hun schade te claimen omdat ze onder meer verwachten dat ze met lange, ingewikkelde procedures te maken krijgen.
Wegwerkzaamheden strop retail
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0