Kansen voor biologisch

Consumenten zijn in toenemende mate bereid biologisch eten te kopen. Het gros doet dit echter nu nog niet. Uit onderzoek van ING Economisch Bureau blijkt dat ruim vier op de tien consumenten extra zou willen betalen voor biologische en fairtrade voedingsmiddelen.

Consumenten die dieper in de buidel willen tasten, hebben voor biologisch eten tussen de zes en acht procent extra over, aldus ING. Vooral biologisch vlees mag wat meer kosten, vindt 46 procent van de ondervraagden.

Biologische producten vallen bij veel consumenten in de smaak: dertig procent vindt dergelijk voedsel lekkerder. Dat biedt perspectief, maar er moet nog wel wat gebeuren, signaleert ING. Het marktaandeel van biologisch voedsel bedraagt op dit moment namelijk nog maar 2,3 procent.

De consument lijkt toch nog vaak te struikelen over de factor prijs. Volgens recent verschenen onderzoek van accountantskantoor Deloitte liggen de prijzen van duurzame producten volgens consumenten namelijk meer dan tien procent hoger en dat is meer dan veel consumenten bereid zijn extra te betalen.

ING denkt dat de biologische markt kan groeien door doelmatiger te produceren. Hierdoor zal de prijs iets kunnen zakken, waardoor consumenten vaker worden verleid tot het kopen van biologische producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!