Elektronicaformules Dixons en Dynabyte zijn de afgelopen anderhalf jaar onderworpen aan een herpositionering. Directeuren John van der Ent (Dexcom Retail) en Eddy Assies (Dixons) vertellen deze maand in RetailTrends over deze operatie.
Dixons is volgens de directie van de keten voorzien van een nieuwe, eenduidiger jas. “Er bestonden meerdere formats van Dixons. Dit was voor de consument niet altijd duidelijk”, vertelt Assies in het oktobernummer van RetailTrends. “We waren erg toe aan een nieuwe formule met een fris en duidelijk beeld.”
Door de nieuwe positionering van Dixons is meer afstand gecreëerd met Dynabyte. Dexcom Retail-directeur John van der Ent licht toe: “Het is nu veel duidelijker waar beide formules voor staan. Dixons is een high traffic-winkel waar veel vaker impulsaankopen worden gedaan. Dynabyte positioneert zich daarnaast als specialist, waar je alles treft op het gebied van computers en bijpassende accessoires. Je ziet dat consumenten hier veel gerichter naartoe gaan.”
Daarnaast is de online aanwezigheid van zowel Dixons als Dynabyte versterkt. Lees het interview in het oktobernummer van RetailTrends, dat deze week verschijnt. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. Een gratis proefnummer is verkrijgbaar via dit mailadres.
Herpositionering voor Dixons en Dynabyte
Gepubliceerd op 29 september 2010 om 00:00
Reacties 0