De Duitse prijsvechter Aldi steekt geld in nieuwe filialen in de Verenigde Staten. De supermarktketen gaat hiervoor het geld van de verkoop van onroerend goed in Duitsland gebruiken. Dit beweren diverse Duitse retailexperts, zo meldt Distrifood.
Het bedrijf verkocht onlangs tachtig panden aan verzekeraar Allianx en 140 aan private-equity bedrijf MPGA. De formule zou de opbrengst hiervan willen gebruiken om haar twee procent marktaandeel in de VS op te krikken, aldus de analisten.
Nu discounters vanwege de crisis ook in trek zijn bij de Amerikaanse burgers, slaan volgens hen de aanbiedingen met braadworst en zuurkool erg aan onder de Amerikanen. "In de Verenigde Staten ligt een glorieuze toekomst voor Aldi Süd", meent discountexpert Matthias Queck van Planet Retail.
Aldi opende haar eerste Amerikaanse filiaal in 1976. De retailer is er nu aanwezig met ruim elfhonderd winkels. Deze panden zijn vooral te vinden in buitengebieden. Het bedrijf wil zich in de toekomst echter vaker laten zien in grote steden. Zo wil Aldi een filiaal openen in het centrum van Chicago.
Aldi wil uitbreiden in VS
Gepubliceerd op 30 september 2010 om 00:00
Reacties 0