Energiebeleid Aldi onder vuur

De meeste supermarkten doen goed hun best met het afdekken van koelingen in de winkels. Uitzondering is echter Aldi, want deze formule weigert stelselmatig om energieverspilling aan te pakken, aldus Milieudefensie. Daarom zijn twee Aldi-filialen donderdag doelwit van acties.

Bas van der Heijden, Digros en Dirk van den Broek lopen voorop volgens Milieudefensie, dat vrijwilligers poolshoogte liet nemen in de winkels. Zes supermarktketens met een gezamenlijk marktaandeel van ruim 65 procent hebben zich verplicht om hun koelingen af te sluiten. Daarmee wordt een hoeveelheid energie bespaard die overeenkomt met het verbruik van 100 duizend huishoudens. Milieudefensie zegt daaraan een steentje te hebben bijgedragen door de campagne ‘Koelkast dicht’.

Grote supermarktketens hebben in een convenant vastgelegd dat ze in 2015 alle verticale wandkoelingen afgesloten hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!