‘Twitteroorlog’ schaadt imago T-Mobile

De ‘tweets’ van Youp van ’t Hek hebben een stevige impact op het online sentiment van T-Mobile. Dat meldt Adformatie. Het aantal negatieve uitingen rond de telecomprovider nam vorige week met twintig procent toe. Dat blijkt uit een analyse van Buzzcapture, een onderzoeksbureau dat discussies in de sociale media monitort en analyseert.

Youp van ’t Hek twitterde op 20 oktober over zijn slechte ervaringen met de klantenservice van T-Mobile. Eén van zijn grootste klachten betrof de slechte bereikbaarheid van de telefonische klachtenservice en het ‘Sovjetsysteem’ van T-Mobile. Met meer dan 43 duizend volgers op Twitter verspreidde dit bericht zich razendsnel. De tweets van Youp van ’t Hek werden eveneens veelvuldig geretweet. De cabaretier zelf zegt T-Mobile niet te willen slopen, maar ‘alleen wakker te willen schudden’.

Negentig procent van de uitingen over het telecombedrijf wordt op Twitter gevonden. De twitterberichten van Youp van ’t Hek hebben een zichtbare piek veroorzaakt in de uitingen over T-Mobile. Vorige week werden er meer dan tweeduizend online berichten over T-Mobile geplaatst. In bijna alle gevallen werd Youp van ’t Hek genoemd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!