A-merken adverteren via tweets

Diverse bekende sterren verdienen een zakcentje bij door het twitteren van A-merken. De inkomsten kunnen oplopen tot duizenden dollars per tweet.

Volgens het Engelse blad The Sun verdienen de Amerikaanse rappers 50 Cent en Snoop Dogg hierdoor een behoorlijk zakcentje bij. Per tweet ontvangen zij zo’n 3.300 euro, oplopend tot maximaal 36 duizend euro per maand. Om volgers niet te misleiden zijn de beroemdheden uit de VS wel verplicht om het woord 'ad' of 'spon' toe te voegen aan een tweet waar ze voor worden betaald.

Internetbedrijf Ad.ly haakt hierop in door het reclame maken voor de sterren voor zijn rekening te nemen. Sterren kunnen hiertoe hun account ter beschikking stellen aan het bedrijf. Ad.ly specialiseert zich ook in het berekenen van de waarde van een beroemdheid die producten via Twitter wil aanprijzen. Daarvoor bestaat een ‘prijsalgoritme', dat gebaseerd is op het aantal ‘followers’ en de hoeveelheid followers die de producten uiteindelijk ook kopen.

Ook in Nederland wordt het plaatsen van advertenties op Twitter een steeds bekender verschijnsel. Bij het bedrijf Twitmij kunnen mensen zich aanmelden om tegen betaling reclame te maken met hun Twitteraccount.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!