Macy’s lokale aanpak loont

Het vernieuwde concept My Macy's dat de Amerikaanse retailer Macy’s anderhalf jaar geleden heeft ingevoerd blijkt een succes. Hierbij past de formule zijn kledingaanbod aan aan de lokale smaak. 

Wanneer bleek dat in Houston de populariteit van cowboykleding steeg, voegde Macy’s deze kleding aan haar winkels in Houston toe. Zo heeft Macy’s in San Antonio voor het Spaanse festival een groot aanbod aan Spaanse kleding.

Volgens analisten werpt het concept zijn vruchten af. In het tweede kwartaal van 2010 was er sprake van een omzetstijging van 7,2 procent ten opzichte van een jaar daarvoor. Citigroup-analist Deborah Weinswig merkte in haar rapport op dat de retailer de stijging deels te danken heeft aan het nieuwe concept, dat My Macy’s wordt genoemd.

Macy's is niet de enige nationale keten in de VS die zich op de lokale markt richt. Ketens als Best Buy en Home Depot zijn bezig een soortgelijk concept te ontwikkelen. “Bijna alle nationale ketens willen erachter te komen hoe ze hun warenhuizen aan de lokale markt kunnen aanpassen”, zegt Love Goel, voorzitter en ceo van GVG Capital Group.

Ook het komende jaar verwacht Macy’s een stijging in de omzetcijfers te zien. “Naarmate we het concept langer handhaven kunnen we meer van de klant leren en ons assortiment verfijnen”, beweert district handelaar George Burch op nieuwssite Chron.com. “Dat zal een gunstig effect hebben op de verkoop.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!