AH komt met allergiescanner

Albert Heijn heeft een allergiescanner ontwikkeld voor zijn klanten met een allergie. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Met het apparaatje is in één oogopslag te zien of een artikel in de supermarkt ingrediënten bevat die mogelijk allergische reacties veroorzaken. “Nu doen consumenten met allergieën vaak boodschappen bij reformwinkels. Met betere informatie over allergenen in de supermarkt wordt dat overbodig”, aldus een woordvoerster van AH.

Klanten van het supermarktconcern kunnen bij de servicebalie eenmalig aangeven waarvoor zij allergisch zijn, bijvoorbeeld pinda’s, mosterd, lactose, gluten of soja. Deze informatie wordt opgeslagen op de bonuskaart en vervolgens op een zelfscanner gezet. Wanneer de klant vervolgens de barcodes van de boodschappen in de supermarkt scant, is op de display meteen te lezen of het product voor hem of haar ‘veilig’ is of allergenen bevat.

Het technische snufje wordt vanaf begin november in een filiaal in de Gooise plaats Huizen getest. Wanneer de proef, die negen maanden duurt, een succes blijkt, voorziet de supermarktketen mogelijk meer winkels van de scanner. “Uit de test moet blijken of het systeem technisch goed in elkaar zit. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk dat onze leveranciers ons steeds voorzien van actuele productinformatie”, aldus een woordvoerster van Albert Heijn. “De database waarin al die gegevens zitten, moet altijd up-to-date zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!