Het woord schoenen wordt online elke 2,6 seconden opgezocht in ons land. Dat blijkt uit een onderzoek van online schoenenwinkel Brandos op basis van Google-statistieken.
Tussen 2008 en 2010 groeide het volume van de zoekterm met 75 procent. Qua type schoen zoekt men vooral in de herfst naar laarzen, terwijl de zoekwoorden sneakers en pumps het hele jaar door opgezocht worden. Vorige maand zocht in verhouding zeventig procent van de mensen naar het woord laarzen, 21 procent naar ‘sneakers’ en negen procent naar 'pumps'.
In september werd ook de term kinderschoenen veel ingetikt. 77 procent van de mensen zocht naar kinderschoenen, terwijl het doorgaans meer populaire zoekwoord damesschoenen slechts door dertien procent werd ingevoerd. De term herenschoenen had met tien procent het kleinste aandeel.
Met de toegenomen vraag nemen ook mogelijkheden van online schoenenverkoop toe.
Schoenen populaire zoekterm
Gepubliceerd op 29 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0