Wehkamp breidt de mogelijkheid om samen te kunnen winkelen op Wehkamp.nl uit naar het hele assortiment. Eerder was dit alleen mogelijk voor het kledingaanbod.
Via e-mail, Hyves, Facebook of Twitter kunnen vrienden elkaar uitnodigen om samen te shoppen, waarna de browsers worden gesynchroniseerd. Beide schermen tonen hetzelfde overzicht, terwijl vrienden producten aan kunnen wijzen en met elkaar kunnen chatten. Om de veiligheid en privacy te waarborgen, wordt de social shopping-verbinding verbroken zodra één van beiden het betaalproces in gaat.
Livecom heeft de techniek van het sociale aspect ontworpen. Het bedrijf meent dat consumenten elkaar eerder vertrouwen dan een bedrijf. “Voor het eerst kunnen bezoekers nu direct ervaringen met elkaar uitwisselen in een online winkelomgeving,’ zegt Erwin van Asselt, Chief Customer Officer van Livecom tegen Marketingfacts. “Dat zal de klanttevredenheid en de conversie ten goede komen.”
Door de applicatie kan Wehkamp eveneens meer korting bieden. Bij een hoge afname van de producten, levert de fabrikant met korting. “Vanaf januari kunnen we met onze toolbar zien hoeveel mensen op een pagina naar een bepaald product kijken,” zegt van Asselt. “Een webwinkel kan op die manier besluiten dat er bij genoeg belangstelling een bepaalde korting wordt gegeven.”
Wehkamp breidt social shopping uit
Gepubliceerd op 25 november 2010 om 00:00
Reacties 0